Tiedote 19.12.2018

Hyvät jäsenet, yhteistyökumppanit ja sidosryhmät

Kuopiossa 29.9.2018 järjestetyssä liittokokouksessa Suomen Yrittäjänaisten toimitusjohtaja ja hallitus toivat esille yhdistyksen taloudenpidossa ilmenneitä epäselvyyksiä, ja hallituksen esityksen mukaisesti hallitukselle ja toimitusjohtajalle ei myönnetty kokouksessa vastuuvapautta toimintavuoden 2017 osalta. Selvitystyöt olivat kesken, ja niistä luvattiin raportoida jäsenyhdistyksille ennen vastuuvapauden myöntämistä koskevaa ylimääräistä liittokokousta.

Tampereen Seudun Yrittäjänaiset halusi seurata asian etenemistä maltillisesti ja odottaa liiton hallituksen selvitykset liittokokoukselle. Ylimääräinen liittokokous järjestettiin 15.12.2018 Helsingissä, ja kokouksessa hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus toimintavuodelta 2017.

Haluamme käydä nämä käsittelyssä olleet vakavat syytökset avoimesti läpi Tampereen Seudun Yrittäjänaisten jäsenten kanssa. Meille on tärkeää, että jäsenemme tulevat kuulluiksi ja pääsevät esittämään kysymykset ja voimme yhdessä pohtia paikallisyhdistyksemme tulevaisuutta. Siksi hallitus on päättänyt kutsua koolle yhdistyksen ylimääräisen kokouksen 28.1.2019. Kutsu kokoukseen saapuu jäsenistölle sähköpostilla 10.1.2019.

Yhdistyksemme ylimääräisessä kokouksessa on tarkoitus keskustella yhdistyksemme jatkotoimenpiteistä paikallisesti. Toivomme kokoukseen runsasta osanottoa, koska keskustelussa on tärkeät asiat liittyen paikallisyhdistyksemme tulevaan toimintaan.

Jos haluat kokoukseen muita käsiteltäviä asioita, laita ne kirjallisesti 21 päivää ennen kokousta eli 7.1.2019 mennessä osoitteeseen puheenjohtaja@tsyn.fi.

Tampereen Seudun Yrittäjänaisten hallituksen psta
puheenjohtaja Kati Vasell